top of page

עבודה בימי קורונה


ימי קורונה לצערנו תחלואה גואה וסגר רודף סגר. מסעדה וקייטרינג צריכים מערך הזמנות ומשלוחים.

מצלמים את המנות, מעלים לאתר, נותנים ללקוחות את האופציה להזמין את המנות בקלות ובנוחות,

נותנים לעצמכם את האופציה להתפרנס, לקבל הכנסה גם בימים לא שגרתיים.


הקמת תשתיות לסגר הבא


את איתי ומירי מהולי בייגל נתניה פגשתי לפני כשנה, הם ביקשו ממני לצלם אוכל, קייטרינג באירוע.

הוזמנתי שוב, שנה אחרי, הפעם לצילום תפריט


הגעתי לסניף נתניה לצילום אוכל . המקום לא גדול פיזית, ועובדים בו כמה עובדים מכינים אוכל ללקוחות

הקורונה מדאיגה גם אותי, אני נשמרת, שומרת מרחק, עם מסכה כשאני מצלמת אנשים אחרים הם מן הסתם ללא מסיכה, אני עם מסיכה כל הזמן

בצילומי אוכל, עד לקורונה, צילומים תמיד בפנים, בתוך החלל בו עובדים הלקוחות או אצלי בסטודיו.

ימי קורונה, האוויר בחוץ עדיף, מצלמת ברחוב מחוץ לעסק.

50 גוונים של לבן

הגעתי עם 40 רקעים שונים, כל אחד במרקם וצבע אחר. עושה טסטים, מראה ללקוח את אותה מנה על כמה

רקעים שונים, מתלבטים ובסוף הלקוחות מבקשים צילום על רקע לבן.


עובדת עם פנסים, מטריות, מצלמים על ארגז של תנובה ורקע לבן, תנאים רחוקים מאידיאלים.


מתחילים את היום אפור בחוץ וגשם, שעה אח״כ שמש חזקה, ושוב אפור

עובדת עם מחשב מחובר למצלמות, הלקוחות רואים את כל התמונות על המסך ומאשרים אותן.


היום עבר בנעימים, הלקוחות חמודים, עסוקים מאוד במערכי הזמנות, חוזרת לסטודיו, מעבדת את הצילומים אחד אחד ושולחת ללקוח. הלקוח מעביר לגרפיקאית שממקמת את כל התמונות אחת ליד השניה בתפריט השינויים של מזג האוויר קצת יותר אפור, שמש חזקה וחוזר חלילה, נותנת גוונים שונים של לבן ברקע התמונה, כל תמונה בפני עצמה נראית מצויין אבל אחת ליד השניה, יש הבדלים בגוון של רקע הלבן, מזעריים אבל קיימים.

הלקוח שואל מה עושים. שתי אפשרויות, או לערוך מחדש את כל התמונות ולדאוג לרקע אחיד, או לצרוב את הרקע, זה אומר להשאיר רק את המנה ולהעלים את כל השאר. שתי האופציות כרוכות בשעות רבות של עבודת עיבוד, פוטושופ, גרפיקה


לקוח שמבקש מראש צילום על רקע לבן לקטלוג, הדברים האלה מדוברים מראש, כן או לא צריבה כתוב בהסכם, מסבירים את המשמעות מסבירים עלויות. הלקוחות בוחרים . הבעל רצה צבעוני האשה רצתה לבן, החלטה התקבלה במקום בבוקר הצילום.


אני מאמינה ששרות ושם טוב הם קריטיים, אני אוהבת לקבל שירות מעולה, ומשתדלדת לתת את אותו היחס ללקוחות שלי. לקוחות סופר נעימים מקסימים, ולקוחות חוזרים. ישבתי לערוך את כל התמונות מחדש, פעם אחת, פעם שניה וגם פעם שלישית, עד שכולם היו מרוצים. לא גביתי שום דבר מעבר למוסכם מראש על הצילום. למה? שלח לחמך על פני המים, אוהבת את הלקוחות שלי מרוצים.


צלמי לנו שוב

לא עובר שבוע, הלקוח מתקשר שוב, בואי תקפצי לצלם ארוחת בוקר חדשה שהוצאנו. היות וכבר צילמנו את התפריט, והוא ביקש עוד צילום של מנה, והקשיים שבצילום ברחוב, ביקשתי ממנו שיוציא משלוח אלי לסטודיו, אצלם, ייקח כמה שעות יבוא לקחת חזרה. שמח, הסכים. סוכם צילום של ארוחת בוקר, הוא שלח 17 מנות נוספות לצילום….מתקשרת לשאול מה קורה, אומר הקצב אצלנו גדול וגם היצירתיות הכנסנו עוד מנות לתפריט, אם כבר את מצלמת, צריך לצלם גם את המנות הללו. בלוז שלי, תכננתי שעה, ואחריו מוזמנים אנשים אחרים לצילומים.


אוכל לא יכול לחכות, הלוז צריך להתהפך הוא שלח כריכים, רביולי, ארוחות בוקר, קישים מספר סלטים דברים שפשוט לא יכולים לעמוד ועל הדרך, את החד פעמים שהוא מספק בקייטרינג, פינת קפה ועוד אחרים…..

הזזתי את המצולמים הבאים בתור, צילמתי את כל המוצרים על רק לבן אחיד וכן את המוצרים יחד בשולחן צבעוני בגינה, לכולנו שלום😂 הכנה: השובבים מהולי בייגל נתניה, מירי ואיתי צילום קולינרי: פזית אסולין



bottom of page