top of page

אי ירוק בים | דרום תאילנד

הגענו לדרום מצפון תאילנד טסנו לאיים בדרום רצינו להספיק מה שיותר איים, אם כבר טסנו טיסה ארוכה, רצינו לראות מה שיותר מקומות. התכנון שלנו לא הלם את הרוח התיאלנדית הרגועה . מהבית הטיסות מאי לאי על המחשב נראות קצרות שעה / שעה וחצי מאי לאי, מה שלא נלקח מספיק טוב בחשבון זה שעדיין יש להגיע שעתיים קודם לשדה התעופה ונסחבים עם כל הציוד והמזוודות עם כל ההמתנות והבידוקים הבטחוניים חצי יום עובר לו. המלצה למתכננים: פחות איים יותר זמן בכל אי

אמן רחוב, מופע בריידאנס צילום פורטרט פזית אסולין

פאטונג, פוקט, תאילנד

הגענו לאחר המלצות, גם של חברים, לפוקט. המלונות ברמה גבוהה מאוד, חדרים מרווחים גדולים מעוצבים יפה, אמבטיה עומדת נפתחת אל החדר מקלחון מרווח ספת שזלונג, מלונות 5 כוכבים ברמה גבוהה. הבעיה היחידה מנקודת מבטי היא מה שקורה מחוץ לחדר בערב ובמיוחד בלילה, בנות רוקדות ערומות על עמודים מועדוני חשפנות לנשים, לגברים, מופעי מין שונים, אי אפשר לעבור ברחוב בלי שיציעו לך בגסות להכנס, פלקט גדול מכיל נשים בערום שנדחף לך לפרצוף כמה פעמים בכל ערב. עשרות מועדונים בכולם נשים בשלב כזה או אחר של ערום לא מתאים לילדים, לא מתאים למשפחות, אם יש אי לוותר עליו זה פוקט

ערב פסח חגגנו בבית חבד. שנים עבדתי בליל הסדר, מעבר לניקיונות אין סופיים, היה לי קייטרינג מעל עשור, הכנתי אוכל לחג לעשרות אנשים בכל ערב חג מחדש. זהו ערב חג ראשון שלא היינו בארץ ויתרה מכך בערב החג ביליתי בים, יציאה אמיתית לחרות

סירות בים, קופיפי תאילנד, צילום פזית אסולין

היה נחמד לראות 1600 ישראלים בבית חבד, בסדום ועמורה (פוקט)

קצת מסורת, אווירה נחמדה רב צעיר,

חברה שעושים עבודת קודש בחיוך.

בעניין הארוחה, כדאי לאכול לפני או אחרי במסעדה

מזג אוויר - חם מאוד, לח ויש גם גשם, הוא לא מפריע. טסנו בעונה שנחשבת טובה (אפריל) ובכל זאת כל יום ירד גשם שעתיים, חוויה נחמדה, להיות בים כשיורד עלייך גשם או ברד... בבוקר ירד שעות ארוכות בערב עדיין חם ולח מאוד הגשם הרטוב פשוט מצטרף

ChaoKoh Phi Phi קופיפי

קופפי אי קטן ויפה, מאוד מתוייר ,אלפי אנשים רובם הגדול לא מקומיים . מבחוץ האי פסטורלי ויפה כמו בגלויה ים ירוק חופים לבנים ספינות על החוף מקרוב התמונה מאוד שונה יש להם מוניות ימיות הם משתמשים בסירות בכדי לשנע את התיירים מחוף לחוף הסירות מונעות בדיזל מאוד מזהמות המים מלוכלכים מאוד ברמה שאם היה נראה כך בחוף תל אביב ראשון או אשדוד לא הייתי נכנסת החול מחוץ לים אכן לבן, החול בתוך הים שחור מהדיזל, האוויר אפור יש להם נוף מהיפים בעולם הם הורסים ומזהמים אותו, זו הפרנסה שלהם

האי מאוד ממוסחר מחירים גבוהים אם בצפון אכלנו במסעדה 5 אנשים בשפע שילמנו 500/600 באט בקופיפי אותו אוכל אותה כמות אנשים המחיר ינוע בין 1700-2200 באט בתרגום לשקל 220 שח אין מסעדות בארץ שיעלו כך אבל בהשוואה ליום האתמול בצפון, ההוצאה עולה זה נכון להכל: בקבוק מים/ פירות / קרם הגנה

קוסמוי

בגלל שהטיסות הם רק מהאיים הגדולים, הגענו אליהם, שטנו לאי קטן יותר וחזרנו (גם בקוסמוי גם בפוקט) מלונות החלפנו בכל פעם שהגענו.

הגענו למלון קטן חדרים קטנים יחסית בריכה קטנה נוף אלוהי בריכה משיקה לים בריכה וחוף ים

קוסמוי, בריכה קטנה עם נוף  מדהים לים, צילום פזית אסולין

כמה צעדים מהחדר טבע עצי קוקוס וחופים נקיים המלון קטן אבל מספק הכל ארוחות שייקים כל סוגי העיסוי כמו בכל תאילנד וקוקטיילים לבריכה מנוחה מושלמת מי שכמוני משתגע מיותר מידי זמן במצב מאוזן העיר כמה דקות במונית או 40 דקות בהליכה טיילנו בהלוך נסענו בחזור שוק איכרים גדול המון דוכני אוכל שמכינים מולכם במקום. מבחינתי הזדמנות לצילום מזון שלא נראה בארץ, פירות ייחודיים, סושי ברביקיו גלידות ושיפודי ג’וקים תוכלו למצוא מגוון רחב של אוכל רחוב. בדוכן עם שיפודי המקקים תהינו מי יקנה אחרי שעה וחצי הדוכן היה כמעט ריק אוכל הוא גם עניין של גיאוגרפיה מה שמוזר לאחד הוא מעדן לאחר

צבעים של שמיים, שקיעה, קוסמוי, צילום פזית אסולין

קופנגן

רצועת חוף יפיפיה חדרים בתך ג’ונגל הרבה קולות של חיות בלילה, נוף שאין שני לו

צלילות - השונית שם הרוסה אלמוגים מתים הכל חום אין צבעים. שנורקלים מומלצים תראו הרבה מלפפוני ים ומעט מאוד דגים

יצאנו לצלילה: הפלגה, צלילת הכרות ושעה בעומק מחיר זהה לאילת באילת תוכלו לראות יותר דגים יותר אלמוגים שמרו את הכסף לארץ

חוף ים מהממם, רצועת חוף נקיה להפליא ושקטה. קטאמרן ייקח אתכם מקופנגן לקוסמוי חזרה

קוסמוי

הגענו למלון מקסים בריכות יפות ונקיות חוף ים צמוד למלון עם צוות שידאג לכם לשמשיה למקום בים ואף יגיע לנקות חול מידי פעם ממיטות השיזוף, שלא יהיה לכם קשה מידי... חדרים גדולים ומרווחים ארוחת בוקר עשירה ומפנקת כל מה שתוכלו לבקש מחוץ למלון המון מסעדות מערביות לכל התיירים הרבים דוכנים עם תיקים ונעליים מזויפים מסעדה מקומית טובה

בחוף חלזונות או משהו שנראה כך בצבע סגול והמוני מדוזות קטנטנות סגולות שנשטפות לחוף לא מרגישים צריבה שלהם