top of page

צפון תאילנד

טיול משפחתי, בר מצווה לילד עבורי, הזדמנות נהדרת כמו בכל טיול לצלם קצת נופים, פורטרטים וקולינריה אחרת.

תיק צילום על הגב 9 ק״ג, חצובה, שתי מצלמות, 3 עדשות, שלטים, כבלים, סוללות.

צילום אוכל בלילה, שוק בצאנג מאי תאילנד, צילום פזית אסולין

קיץ תאילנדי (פסח שלנו) חם ומאוד לח, למי שלא היה דמיינו את אילת בצהריים ללא מזגן ועם הלחות התל אביבית

טיסה ארוכה, מישראל לטשקנט המתנה שעתיים טיסה מטשקנט לבנגקוק וטיסה מבנגקוק לצפון תאילנד שעה וחצי נחיתה בצ’אנג מאי יצאנו בלילה שעון ישראל הגענו בלילה שעון תאילנד צ’ק אין ויצאנו לאכול

שוק הלילה צ׳אנג מאי

מקום הומה, מלא בדוכנים: אוכל רחוב, צעיפים ובדים, תיקים (רובם מזוייפים) קערות קוקוס יפות

והמון שרוולים. קנינו שרוול לבן שלי, הוא לא החזיק מעמד 24 שעות, נקרע מכל כיוון.

שבט ארוכות הצוואר, תאילנד, צילום: פזית אסולין

אוכלים, מצלמה ביד, צילום קולינרי מאוד שונה מהסטודיו

בלילה, אין תאורה, אין רקעים, ולילדים אין הרבה סבלנות.

צילום מהיר, בין מאות אנשים ואוכל טעים

שכרנו דרך חברת ג’אם טורס רכב נהג ומדריכה לסיור בצפון . אנשים נעימים מיומנים ומקצוענים החל מהתכנון בארץ ועד לביצוע בפועל

יצאנו מצ׳אנג מאי לצ'אנג ראי בערך שלוש שעות נסיעה, עם עצירה לאטרקציות וצילומים בצד הדרך

בתכנון של הטיול ביקשנו שהמסלול לא יכלול התעללות בחיות בשום צורה אין לנו עניין בחיות מאולפות או מעונות, להצטלם עם נמר מסומם נראה לי מיותר. הנמר אינו חיית מחמד הוא חיית טרף כדי שיוכל להצטלם אתכם בנינוחות הוא מסוממם על בסיס יומי בדומה לפיל שמשחק כדורגל

Maetang elephant camp

הגענו לחווה שאמורה להיות טיפולית, לפילים יש מרפאה האכלנו פילים בבנות ובקנה סוכר. רכיבה קצרה על הפילים

חוויה לילדים אבל הבחור שמוביל יושב על הראש של הפיל ביד יש לו פטיש קטן וחד, אם הפיל סוטה מהמסלול הוא צועק ומשתמש בפטיש, לשיקולכם

White water rafting at khang kued

שבט ארוכות הצוואר, תאילנד, צילום: פזית אסולין

מהפילים המשכנו לרפטינג נחמד ומנומנם בנהר, אין הרבה זרימת מים, אבל לצד הנהר המון משפחות וצעירים תאילנדים מקומיים, זקנים וילדים אוכלים, רוחצים בנהר אווירה מגניבה, אכלנו שם צהריים. אוכל נהדר, אנשים סופר לבביים כיבדו אותנו באוכל מקומי צחקו איתנו ועלינו

הכינו שקיות עם אוכל למדריכה, לבביים ומקסימים. משם למלון ב צ’אנג ראי 3 שעות נסיעה

long neck & big ears karen

את היום השני התחלנו בשבט ארוכות הצוואר וארוכות האוזניים. חיים בתנאי דלות נתמכים על ידי הממשלה, אטרקציה תיירותית . ישנים 10 אנשים או יותר בבית קטן עשוי קש, הרבה ילדים, מזרנים על הרצפה וכמה סירים זרוקים על הרצפה זו המטבח

ילדות כבר מגיל צעיר 4 מאופרות באיפור מלא מחייכות לתמונה ומבקשות שתקנה צמידים או צעיפים לא חשוב מה העיקר תשאירו כסף אם יש מקום להשאיר בו מה שיותר כסף זה שם אז קנינו מה שאפשר. דיברתי עם אחת הנשים היא תופרת צעיפי משי, אומרת שייקח לה יומיים לסיים לתפור צעיף, הוא עולה לכם 250 באט בתרגום גס לשקלים 25 שח זה על עבודה של יומיים. אורח חיים שונה לחלוטין מאורח החיים המערבי,

סחלבים, אחד מאלפי הפרחים בגני המלכה, צילום פזית אסולין

מכניס לפרופורציה את צורת החיים שלנו. המקום תיירותי ושונה, צילומי פורטרט של בנות נוספות משבט ארוכות הצוואר תוכלו למצוא באתר

Mae fab luiang garden

גני המלכה, מרבדים עצומים של פרחים מכל סוג שהוא, כאלה שאנחנו מכירים מהארץ וגם זרים, צבעוניות מדהימה, סחלבים מרהיבים בכל צבע אפשרי. ביקור חובה לחובבי פרחים וצילום

מגני המלכה המשכנו למערת הקופים הרבה קופים משוטטים חופשי אסור להתקרב חלק עם כלבת

מקדש לבן, תאילנד, צילום פזית אסולין

ביקור קצר חצי שעה ונסענו לגבול תאילנד בורמה ולאוס לראות את משולש הזהב, שייט בסירה מהירה, תצטרכו להשאיר דרכונים בגבול עד לחזרתכם. מבט מלמעלה ניתן לראות מים בגוונים שונים בצדדים שונים של הגבול

Whit temple wat rong khun

את היום השלישי התחלנו במקדש הלבן רואים הרבה מקדשים בדרך הבת שלי בת ה 7 שאלה: ״אמא שוב הולכים לראות את יהודה״ ? מי זה יהודה ? שאלתי, ״השמן הגדול שיושב״ אה, את מתכוונת לבודהה??!!

המקדש בעל אדריכלות מהממת, מלאכת מחשבת, עבודת נמלים אבן אבן מורכבות ביד, מצופה בהמון מראות קטנות. מקום יפיפה ונחשב קדוש הייתי עם שמלה שמגיעה עד הברך המדריכה סרבה שאכנס כך מפאת קדושת המקום, צריך שמלה שתעבור את הברך, נכנסתי לחנות ליד, אין הרבה היצע, קימונו גדול זה מה שהיה, מאוד נוח, לא לצחוק על הסטיילינג בבקשה. המון תיירים, צילום תחת לחץ, חצובה, סלפי ותמונה משפחתית בנוף המדהים הזה. המשכנו למפלים שמורת טבע שתמצאו כמותה הרבה בצפון הארץ ארוחת צהריים על חוף ים יפה וחזרה למלון ב צ’אנג ראי

עפים בין העצים

יום אומגות חברת הסנאים המעופפים 32 תחנות מגוונות בג’ונגלים של תאילנד מעבר באומגה

מעץ לעץ שני מדריכים צמודים לכל 5 אנשים מחוברים לרתמות ומוודאים שהבטיחות נשמרת את כל זה הם עשו בחיוך עם כמה מילים בעברית והרבה בדיחות

כאמא לשלושה ילדים וכשאני רואה תאילנדים רוכבים על אופנוע ללא קסדה, רכב ללא חגורת בטיחות

נוסעים בטוק טוק פתוח סיבובים שאפשר ליפול, טנדר נוסע ובו 20 תאילנדים בארגז חלקם בעמידה ואופנועים אמא ותינוק בן שנה ביד כל ה 3 על אופנוע ללא קסדה החלק שחששתי ממנו בעיקר היה הבטיחות הופתעתי לטובה לראות איך זו נשמרת באדיקות באומגות

התאילנדים מאוד נחמדים מאוד אדיבים רובם הדגול לא מבין אנגלית ובטח לא מדבר, בודדים מדברים אנגלית מקרטעת הם מורידים נעליים לפני שנכנסים לחנות או לחדר וגם לפני שנכנסים לשרותים ציבוריים בצפון מלאים בוץ ולכלוך חלקם רגילים וחלק אחר ללא מים זורמים יש בצד אגן מים ודלי אותו אמורים לשפוך לבור בול פגיעה לאחר השימוש

עוד דבר בולט לעין הוא כח אדם זול במלון יש אדם שכל תפקידו הוא ללחוץ על הכפתור למעלית למעשה היו 3 כאלה. בכל פינת רחוב יציעו לכם לעשות מסאג תאילנדי או עיסוי עמוק בשמן או עיסוי לכפות רגליים כולם יעלו בין 250-350 באט בתרגום גס לשקלים בין 25-30 שח כח אדם זול שאלתי את המדריכה מה השכר הממוצע בתאילנד היא אמרה שסביב 6000 באט משמע 600 שקלים בחודש. זה מסביר למה כל כך הרבה צעירים וצעירות תאילנדים מגיעים אלינו לעבוד בשכר המינימום הישראלי

הרחובות מלוכלכים ערימות חוטי חשמל תלויים בגובה שלי ביוב ברחובות וזיהום אוויר גבוהה בהשוואה ישראל מתקדמת ביותר מבחינת תשתיות

שטחים עצומים, שום בעיה של מחסור במים. גשם יורד חורף וקיץ. שדות אורז מוצפי מים בכל האזורים הכפריים ואננס טעים בטירוף שגדל בכל מקום 7 קג אננס יעלו 100 באט 10 שקלים ואם תקנו ראש אננס אחד קלוף ונקי הוא יעלה 20/30 באט 2/3 שקלים באותו מחיר יכינו לכם ממנו גם שייק טעים. צפון תאילנד כיעד לטיול מומלץ מבחינתי בחום